Dag 17 Mooloolaba Nyår

Frukost ute på balkongen kan aldrig bli fel. Sen kom det mindre roliga men sånt måste man göra för att inte bränna sig. För att  förmiddagen spenderades på stranden. Där fanns det höga vågor men med mycket stenar under till = väldigt farligt. På stranden såg jag även små små landkrabbor som grävde ut bollar jätte konstigt men dom var otroligt effektiva. Efter 2,5 timme där nere gick vi hem och jag gick till spegeln. För att mamma & pappa hade tjatat på att jag bränt mitt ansikt och jag tyckte det var bullshit ända tills jag fick se mig själv…. Tidigare inlägg ser ni hur det blev. Men det var inte mer med det, det var trots allt nyårs afton så att smink blev lösningen den kvällen. Vi gick och åt på Alexs surfers bar. Övervimmligt ställe men why not kul ändå. Sedan gick vi en bit mot stan men  bror tyckte det var tråkigt så han & mamma vände. Jag och käre far fortsatte mot city. När vi kom fram var halva staden avspärrad från alkohol ändå låg det folk lite här och där. Inte så intressant  så vi vände och gick hem. Man får lite konstiga blickar om man säger att man är från Sverige men de är väl inte så konstigt hööhöö long way  to go. När det väl blev midnatt här gick vi ut och kollade på dom ärligt talat mesiga raketerna. Men vi träffade på glada muntra tjejer som vi stod och snackade med en stund. Där har ni nyår a la Svensson in Australia.
Hur spenderades er afton? (:
Ni som är typ 10 timmar efter …

Gott nytt år önskar vi till er downunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0