Dag 14 Ayers Rock

Dödarmorgon tvingades gå upp 4. 40 på morgonen…..mööögg.  Så det blev en liten frukost och sedan sätta sig på en buss som skulle ta oss till Uluru. Helt kolsvart när vi åkte bussen, men när vi skulle gå av ca 1 min tog den hade berget börja skimra i en vacker mörkbrun färg. Vi stod och observerade det hela tiden och varige minut ändrade det färgen sjukt cool att se soluppgången mot Uluru. Sedan åkte vi till en annan sida av beget där gångarna runt berget var & där man skulle klättra upp. Tråkigt nog fick man inte klättra denna morgon p.g.a. för mycket vind och det blåste bra när vi stod på marken på den sidan. BUHU. Men vi valde att gå runt hela berget på 3 timmar & man skulle dricka en liter vatten per timme. Jag trodde det skulle var en plåga att gå runt där men det var faktiskt vackert & kul iaf på slutet. Otroligt vackert var det. Vi hann precis på pricken att gå runt det på 3 timmar rundan vi gick var 1 mil. Det var bara att åka hem & sedan gå lägga sig för att sova. ZzzzzzZzzzz. Vi har precis varit och ätit. Konstigt ställe man fick grilla sitt egett kött. Sen kunde man välja att äta kängru, emu, krokodil men det har jag redan gjort så jag tog en vanlig t-bone snart är det nannedax här & sedan åker vi från Ayers imorgon ... 2 veckor har bara flugit förbi blääääää


Kommentarer
Postat av: Greger och gänget

Vi sitter här och läser er blogg och dricker grogg åtminstone jag och Tompa! Kul att hänga med på er resa på detta sätt. Tänker på Bonnys torra hals... Hoppas han klarar ökenfasen och hittar många vattenhål. Vintriga hälsningar från ett bedrövligt Sverigeklimat! Greger/Inger/Ellinor/Linnea/Marcus/Tom/Göta

2009-12-29 @ 23:03:18
Postat av: sofie

asså johanna ett litet tips, inte så mycket fakta ^^

Men du skriver iaf på svenska ;D

2009-12-30 @ 13:25:17
URL: http://thatgeek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0